Bezpieczeństwo
Jeśli zauważyłeś "dziwne" połączenia telefoniczne (w prezentacji numeru występuje asterisk, liczby 0000 lub numer zastrzeżony), najczęściej w nocy, może to oznaczać próbę pozyskania Twoich danych...
Jak się bronić przed takimi działaniami? Zalecamy lekturę poniższego tekstu.
Jak się bronić przed takimi działaniami? Zalecamy lekturę poniższego tekstu.
Zabezpieczenie konta telefonicznego
Ustaw limit stawki na połączenia
W celu ustawienia limitu na droższe połączenia zaloguj się do swojego profilu i z menu wybierz "Konta telefoniczne". Następnie na każdym koncie możesz zmienić ustawienia "Limitu stawki". Należy podać kwotę brutto za minutę połączenia, np. 1 (zł). Wszystkie droższe połączenia będą automatycznie blokowane.
Jeżeli chcesz zwiększyć limit statwki na połączenia, wówczas wymagane będzie potwierdzenie kodem SMSowym.
Jak wprowadzić autoryzację SMS?
1. Zaloguj się do swojego profilu poprzez stronę internetową: https://www.halonet.pl/panel/
2. Z zakładki "Mój profil" wybierz "Numer potwierdzeń GSM"
3. Wpisz numer komórkowy, na który chcesz aby przychodziły kody autoryzacyjne, a następnie zatwierdź.
4. Na wskazny numer GSM zostanie przesłany kod autoryzacyjny, który należy wpisać, aby zakończyć autoryzację.
Używaj trudnych do odgadnięcia haseł
W celu zabezpieczenia swojego konta telefonicznego nie używaj łatwych haseł (np. popularne wyrazy lub nazwy). Trudne do odgadnięcia hasło powinno składać się z przynajmniej 8 znaków, małych i dużych liter oraz cyfr. Hasło do konta telefonicznego można zmienić po zalogowaniu się do swojego profilu, z menu wybierając "Konta telefoniczne". Należy przy tym pamiętać, że będziesz wtedy miał inne hasło do profilu (służące do logowania na stronę HaloNet), a inne do konta telefonicznego (służące do konfiguracji sprzętu lub komunikatora).
Nie udostępniaj danych do swojego konta i profilu
Zabezpieczenie bramki lub telefonu VoIP
Zmień standardowe hasła do Twojego sprzętu VoIP
Każda bramka lub telefon VoIP posiada albo ustawiony fabrycznie login i hasło (najczęściej jest to "admin") lub nie posiada w ogóle takiego zabezpieczenia. Pozostawienie takich ustawień naraża Cię na przechwycenie danych (nazwa i hasło Twojego konta telefonicznego) przez osoby trzecie. Odbywa się to najczęściej za pomocą skanowania sieci i szukania "dziur" w zabezpieczeniach.
Aby temu zapobiec, po wejściu do konfiguracji swojego sprzętu powinieneś albo zmienić domyślny login i hasło albo nadać nowy login i hasło. Pamiętaj aby hasło było trudne do odgadnięcia. Jeśli masz trudność ze zmianą hasła w swoim sprzęcie VoIP napisz do naszej pomocy technicznej: bok@halonet.pl.
Zabezpieczenie przed "atakami" z sieci
Zmień lokalny port rejestracji Twojego sprzętu VoIP
Najprostszym rozwiązaniem tego problemu jest zmiana lokalnego portu rejestracji bramki z "5060" na np. "5071". Taki problem można też zgłosić naszej pomocy technicznej pisząc na adres bok@halonet.pl. Nasz technik dokona odpowiednich zabezpieczeń.
Pamiętaj, aby Twoje dane były bezpieczne, zastosuj również wcześniejsze zalecenie, czyli wprowadzenie własnego hasła do sprzętu VoIP.