Uwaga!
Jeśli zauważyłeś "dziwne" połączenia telefoniczne (w prezentacji numeru występuje asterisk, liczby 0000 lub numer zastrzeżony), najczęściej w nocy, może to oznaczać próbę pozyskania Twoich danych...
Jak się bronić przed takimi działaniami? Zalecamy lekturę poniższego tekstu.
Jak się bronić przed takimi działaniami? Zalecamy lekturę poniższego tekstu.
Zmień standardowe hasła do Twojego sprzętu VoIP
Każda bramka lub telefon VoIP posiada albo ustawiony fabrycznie login i hasło (najczęściej jest to „admin”) lub nie posiada w ogóle takiego zabezpieczenia. Pozostawienie takich ustawień naraża Cię na przechwycenie danych (nazwa i hasło Twojego konta telefonicznego) przez osoby trzecie. Odbywa się to najczęściej za pomocą skanowania sieci i szukania „dziur” w zabezpieczeniach.
Aby temu zapobiec, po wejściu do konfiguracji swojego sprzętu powinieneś albo zmienić domyślny login i hasło albo nadać nowy login i hasło. Pamiętaj aby hasło było trudne do odgadnięcia. Jeśli masz trudność ze zmianą hasła w swoim sprzęcie VoIP napisz do naszej pomocy technicznej: bok@halonet.pl.